Plan komunikacji
W celu podtrzymania wysokiego stopnia aktywności lokalnej i prawidłowego wdrożenia LSR na lata 2014-2020 LGD opracowała plan komunikacji ze społecznością lokalną. Grupy docelowe planu komunikacji zostały określone jako:
- społeczność lokalna;
- grupa defaworyzowana młodzież do 35 roku życia, kobiety, dorośli pow. 50 r. ż.
- przedstawiciele sektora publicznego, w tym JST;
- organizacje pozarządowe; przedsiębiorcy;
- liderzy lokalni;
- członkowie LGD.
Cele planu komunikacji:
- Podniesienie świadomości społecznej na temat działalności Stowarzyszenia LGD „Siła w Grupie” oraz realizowanego przez LGD Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 ze szczególnym uwzględnieniem działania LEADER.
- Upowszechnienie korzyści płynących z wykorzystania środków pochodzących z działania LEADER w ramach PROW 2014-2020.
- Stworzenie sprawnego systemu przepływu informacji wraz z informacją zwrotną pomiędzy odbiorcami informacji a LGD. Stworzenie warunków do wymiany poglądów w oparciu o informację docierającą do mieszkańców na temat działalności w ramach LEADER w ramach PROW 2014-2020.
- Prowadzenie działań promujących Stowarzyszenie na zewnątrz, zachęcających do korzystania z oferty, które powstała w dużej mierze dzięki działaniom LEADER.
LGD planuje zestaw różnorodnych środków i narzędzi komunikacyjnych, dopasowanych do specyficznych potrzeb i oczekiwań poszczególnych grup docelowych (w tym grup defaworyzowanych). Zaplanowane działania powinny pozwolić na osiągnięcie celów i wskaźników realizacji planu komunikacji, które zostały określone jako:
Szczegółowe wskaźniki produktu:
- liczba publikacji i materiałów informacyjnych – 2 szt.
- liczba wydarzeń promocyjnych, na których będzie promowana działalność LGD i obszar LSR – 4 szt.
- liczba stron internetowych – 1 szt.
- liczba spotkań informacyjno-promocyjnych – 8 szt.
- liczba szkoleń dla beneficjentów funduszy – 8 szt.
- liczba osobodni dla pracowników i członków organów – 28 osobodni,
- liczba szkoleń lokalnych liderów -1 szt.
- liczba osób/ podmiotów, którym udzielono indywidualnego doradztwa – 60 osób/podmiotów,
- liczba ewaluacji i badań własnych LGD – 3szt.
Szczegółowe wskaźniki rezultatu:
- liczba odbiorców wydanych publikacji i materiałów informacyjnych – 2 000 osób,
- liczba uczestników wydarzeń promocyjnych, na których promowano działalność LGD i obszar LSR – 500 osób,
- liczba osób uczestniczących w spotkaniach informacyjno – konsultacyjnych – 120 osób,
- liczba osób uczestniczących w szkoleniach dla beneficjentów funduszy LGD – 120 osób,
- liczba przeszkolonych osób z grup defaworyzowanych – 60 osób,
- liczba osób oceniających szkolenia jako adekwatne do oczekiwań zawodowych – 50 osób,
- liczba osób/ podmiotów, które otrzymały wsparcie po uprzednim udzieleniu indywidualnego doradztwa w zakresie ubiegania się o wsparcie na realizację LSR, świadczonego w biurze LGD – 40 osób/podmiotów.
Szczegółowy opis planu komunikacji znajduje się w załączniku nr 5 do LSR.
Na etapie tworzenia planu komunikacyjnego w odniesieniu do realizacji LSR wykorzystano uwagi mieszkańców zgromadzone podczas konsultacji społecznych. Podczas spotkań konsultacyjnych omawiano metody i sposoby informowania społeczności o działalności LGD w oparciu o dotychczasowe doświadczenia LGD. Wyniki spotkań konsultacyjnych omawiane były przez zespoły robocze podczas warsztatów. Istotnym elementem tych rozmów były dotychczasowe doświadczenia w zakresie promowania i informowania o działalności LGD. Kwestie związane z komunikacją poruszane były także w badaniach ankietowych oraz podczas wizyt w punkcie konsultacyjnym w biurze LGD. W wyniku analizy zgłoszonych rekomendacji i uwag zdefiniowano potrzebę rozszerzenia obecnej działalności informacyjnej LGD "Siła w Grupie" w zakresie większego udziału w wydarzeniach lokalnych, umożliwiającego komunikację dwukierunkową. Analiza przeprowadzonych wyników badań ankietowych dotyczących sposobu pozyskiwania informacji o życiu społeczności lokalnej przez mieszkańców wykazała potrzebę zogniskowania działań promocyjnych w mediach lokalnych na Internet, prasę oraz radio.
Harmonogram realizacji planu komunikacji na rok 2019 - plik do pobrania
Harmonogram realizacji planu komunikacji na rok 2018 - plik do pobrania
Harmonogram realizacji planu komunikacji na rok 2020 - plik do pobrania
Harmonogram realizacji planu komunikacji na rok 2021 - plik do pobrania
Harmonogram realizacji planu komunikacji na rok 2022 - plik do pobrania
Harmonogram realizacji planu komunikacji na rok 2023 - plik do pobrania
Harmonogram realizacji planu komunikacji na rok 2024 - plik do pobrania